Môžeme povedať, každá vec v tomto našom vesmíre sa nachádza v nejakom stave. Môže to byť auto, naša domácnosť, telo, firma, spoločnosť, ale aj partnerské vzťahy. Všetko okolo nás a my sami.
Napríklad taká záhrada. Jej stav, alebo ako my zvykneme hovoriť kondíciu, ovplyvňujú minimálne ročné obdobia. V zime je nijaká, na jar sa prebúdza, v lete kvitne a v jeseni pomaly odznieva. Ale okrem toho jej kondícia závisí aj od počasia a najmä od našej starostlivosti, pretože aj v tom najpríhodnejšom období bez našej starostlivosti uvädá a mizne.
Existujú rôzne stavy – kondície. Krízu spojenú s “koronavírusom” a ochorením COVID 19 by sme mohli prirovnať ku kondícii Núdza. (Podľa L. Ron Hubbarda rozlišujeme základné kondície Neexistencia, Nebezpečenstvo, Núdza, Normál, Nadbytok a Moc). Veci buď expandujú alebo sa zmršťujú. Nezostávajú rovnaké. V zásade máme iba 3 činnosti. Prvou je expanzia, druhou je úsilie zostať rovnaký alebo nezmenený a treťou je zmršťovanie alebo ubúdanie. Posledné dve sú podobné, čo sa potenciálu týka a obidve spôsobia úbytok. Toto znamená, že jedinou istou budúcnosťou, ktorá môže zaručiť prežitie, je expanzia (rozmach). Ak máte záujem dostávať pravidelné praktické rady z oblasti budovania úspešných tímov a výberu zamestnancov, neváhajte a prihláste sa na odber našich noviniek.
1. Propagujte. To platí pre organizáciu. Jednotlivému človeku radšej povedzme: “Produkuj”. Je to prvý bod, ktorému musíme venovať pozornosť. Čo je vlastne propagácia? Je to dostávanie vecí do povedomia, obehu, dostávanie samého seba do povedomia. Jednoducho komunikujte. Povedzte niečo. Zaujímajte sa o to, čo Vaši klienti alebo obchodní partneri robia, čo ich trápi, s čím by ste im mohli pomôcť. Teraz všetci čušia, sú ticho, vyčkávajú. Bude Vás teda ohromne počuť. Propagácia to nie sú len drahé reklamné kampane. Je to akýkoľvek druh komunikácie. Telefonáty klientom aj z domova, maily a podobne. A vo veľkej miere práve aj inzercia a výberové konania. My sme živí. Ešte stále žijeme a chceme aj naďalej.
2. Zmeňte štýl svojej práce. Kreativite sa tu medze nekladú.
3. Šetrite. Tento bod je v danej kondícii až na treťom mieste. A väčšina ľudí naokolo to robí naopak. Začne práve týmto krokom. Obrovská chyba.
4. Potom sa pripravte na dodávanie.
5. Musíte upevniť disciplínu alebo upevniť etiku. V tomto navôkol vyčkávajúcom a „spiacom“ režime by mal byť majiteľ, respektíve kľúčoví manažéri stabilným a pevným bodom pre svoj manšaft. Keď už sa nedá riadne produkovať (chodiť po návštevách, dodávať služby, atď.), existuje množstvo činností, ktoré sa dajú robiť. My sme sa tento týždeň okrem iného venovali aj gruntovaniu firmy, kvalifikácii, dokončujeme mnohé z cyklov, na ktoré pri normálnej prevádzke nezostával čas.
Ešte jedna rada na záver. Keď štatistiky idú dole, čo robiť? Existuje len jedna vec, ktorá nám zostáva. A tou je poriadok a vedomie, že akákoľvek produkcia dvíha morálku. Ak máte záujem o konzultácie s odborným konzultantom, tak neváhajte a ozvite sa nám.
Performia tím