Prvým krokom, ako prispieť k dobrým vzťahom na pracovisku, je definovanie hodnotných výsledkov práce jednotlivých zamestnancov. Kompromisy v tomto ohľade sú neprijateľné. Rodinné väzby, zásluhy z ďalekej minulosti, ani osobné známosti nesmú zatieniť zdravý rozum. Ak máte záujem dostávať pravidelné praktické rady z oblasti budovania úspešných tímov a výberu zamestnancov, neváhajte a prihláste sa na odber našich noviniek.
Ďalším krokom je podpora vzájomného porozumenia medzi jednotlivými pozíciami, oddeleniami, či pobočkami. Jedným z hlavných dôvodov, prečo ľudia spolu nevychádzajú je, že nedokážu pochopiť postoj toho druhého a obhajujú teda iba svoje jednostranné hľadisko.
To najlepšie, čo môžete ako zamestnávateľ urobiť, je neustále prelamovať takéto bariéry a približovať realitu jedného zamestnanca k realite toho druhého. Nie je potom prekvapením, že dôjde k „uvedomeniu” a väčšina zádrhelov je preč. Ustanú hlúpe spory a žabomyšie vojny a spolupráca sa rozbehne. Chceli by ste plne porozumieť najdôležitejším faktorom ľudského pôsobenia v pracovnom tíme? Prihláste sa na náš seminár „Profesionálny výber zamestnancov a budovanie tímu“.
Posledným tipom je definovanie spoločných cieľov a účelov, teda toho, za čím majú ísť a čo majú Vaši zamestnanci spoločne dosiahnuť. Akonáhle tento cieľ dostanú, začnú sa hýbať v jeho smere a svoju pozornosť sústredia na omnoho konštruktívnejšie aktivity. Ešte viac tento cieľ posilníte účelom. Čím je účel hodnotnejší, tým viac rastie ochota ľudí. Navyše, budú kooperovať lepšie, než kedykoľvek predtým.
Vďaka týmto jednoduchým krokom si vo firme vytvoríte šťastnejších zamestnancov. Naozaj šťastný zamestnanec je ten, ktorý má vo svojej práci cieľ a účel a svoje pracovné prostredie považuje za férové.
Želáme Vám, nech máte na pracovisku tie najlepšie vzťahy a nech všetci zamestnanci smerujú k spoločnému cieľu. Ak by ste potrebovali poradiť, neváhajte sa ozvať a dohodnete si konzultácie s našim odborným konzultantom.
Tím Performia