Dnes prinášame veľmi krátky a jasný návod na to, ako dostať do pohybu nepracovitého človeka. Človek, ktorý nie je zameraný na prácu ako takú, bežne urobí len tie najnutnejšie veci a jeho pozornosť je rozptýlená všade naokolo, len nie na prácu. Čo s ním?
Pokiaľ niekoho takého už v tíme máte, jednoznačne počítajte s tým, že tento človek bude potrebovať kontrolu a presné zadávanie úloh. Určite od neho nečakajte samostatnosť. Ak máte záujem dostávať pravidelné praktické rady z oblasti budovania úspešných tímov a výberu zamestnancov, neváhajte a prihláste sa na odber našich noviniek.
A tu je skutočný návod na „nepracanta“:
- Je potrebné zadať mu konkrétne ciele. To znamená, jasne mu stanoviť, aké výsledky od neho očakávate.
- Okrem cieľov mu taktiež vymedzte cestu – čo, ako a kedy má presne robiť.
- Strážte mu termíny, tie sú v tomto prípade veľmi dôležité. U takéhoto človeka je kľúčové vyžadovať dokončovanie veci v termínoch.
- Priebežná kontrola úloh vás určite taktiež neminie. Šéf musí mať neustály dohľad nad nie príliš ochotným človekom.
Ak urobíte tieto kroky, pravdepodobne nastane jedna z nasledujúcich možností:
A. “Nepracant” to bude vnímať ako nepríjemný tlak a najskôr odíde sám. Bude si totiž hľadať „kľudnejšiu” prácu. A to je vlastne pre vás dobre.
B. Vás samotných to prestane baviť. Pochopíte, že to stojí neskutočne veľa času a energie a v konečnom dôsledku zistíte, že si tú prácu môžete urobiť aj sami. Potom sa s ním rozlúčite vy .
C. Tento človek sa rozhýbe, bude aktívnejší a samostatnejší.
Chystáte sa to vyskúšať alebo už niečo s vašimi ľuďmi robíte? Budeme radi, keď nám napíšete, ako to u vás dopadlo a aké efekty to spôsobilo. Ak by ste potrebovali poradiť, neváhajte sa ozvať a dohodnete si konzultácie s našim odborným konzultantom.
Tím Performia