Šéf jednej firmy s päťdesiatimi zamestnancami sa rozhodol, že tým, ktorí boli vo firme dlhšie (viac ako 10 rokov), zvýši mzdu, dá im možnosť rásť a vytvorí im nové výzvy.
Tých najlepších povýšil na vedúce pozície. Prezentoval im pozitíva daného postu a pridelil im ho. Bohužiaľ, toto všetko urobil bez toho, aby preskúmal, či sa zamestnanci na danú pozíciu hodia, či ju zvládnu a predovšetkým, či po nej aj túžia. Asi Vás neprekvapí, že čoskoro jednotlivým oddeleniam klesol obrat a zvýšila sa im fluktuácia. Ak máte záujem dostávať pravidelné praktické rady z oblasti budovania úspešných tímov a výberu zamestnancov, neváhajte a prihláste sa na odber našich noviniek.
Povýšenie dobrého zamestnanca na vedúcu pozíciu totiž nemusí byť vždy výhra.
Ako sa správne rozhodnúť?
Dobre preskúmajte, či má Váš zamestnanec potenciál na to, aby zvládol vedúcu pozíciu. Preveriť by ste mali jeho pracovitosť (produktivitu), motiváciu, osobnostný potenciál a úroveň potrebných znalostí…
- Zistite, či je zamestnanec produktívny, či dokáže prácu nielen prijímať a následne ju vykonať, ale taktiež aj vytvárať.
- Preverte si motiváciu. Uistite sa, že má o vedúcu pozíciu naozaj záujem a náplň práce je to, čo ho láka. Potvrďte si, či je to pre neho výzva a bude si jej zdokonalovanie užívať.
- Preskúmajte jeho osobnosť. Má schopnosť vidieť skôr riešenia ako problémy? Ako vytrvalo vyžaduje dokončenie práce po druhých? Ako dokáže rozumieť ľuďom a komunikovať s nimi? Môžete na to využívať U-Test (test pracovného potenciálu, ktorý je najlepším nástrojom pre objektívne zhodnotenie potenciálu).
- Uistite sa, že má dostatočné znalosti. Utvrďte sa v tom, že Vami vybraný zamestnanec má potrebnú kvalifikáciu v oblasti, v ktorej bude fungovať. A rovnako aj znalosti z oblasti vedenia a riadenia ľudí, aby vedel, ako svojich ľudí riadiť.
Prajeme Vám, aby ste mali pri výbere šťastnú ruku a povýšte len tých, ktorí sa na to naozaj hodia. Ak by ste potrebovali poradiť, neváhajte sa ozvať a dohodnete si konzultácie s našim odborným konzultantom.
Tím Performia