Performia s.r.o.

Profesionálne budovanie tímu a efektívne riešenie pre výber zamestnancov.

Ľudia na trhu práce nie sú!

V poslednom období pozorujeme, že mnohí zamestnávatelia si na túto myšlienku už tak zvykli, že ju prijali ako všeobecný fakt. Ako napríklad to, že slnko vychádza každý deň. My sme ale presvedčení, že všetko súvisí len s uhlom pohľadu. Ak budeme iba sedieť a bedákať, že dobrí ľudia sa už minuli, bude to naša všeobecná pravda a existuje iba malá pravdepodobnosť, že sa k nám niekto skutočne produktívny prihlási. Ak chcete dostávať pravidelné praktické rady z našej dielne, neváhajte sa prihlásiť na odber našich noviniek a už vám nič neunikne!

Ak si však prestavíme myslenie a začneme sa na to pozerať inak, máme šancu aj v súčasnej prekvitajúcej ekonomike s historicky najnižšou nezamestnanosťou nájsť výborných pracovníkov. Ako si s tým teda poradiť?

1. Píšte inzerát, ktorý bude iný. Inzerát, ktorý bude popisovať danú pozíciu pravdivo a realisticky. V závislosti od charakteru firmy do neho pokojne môžete pridať niečo vtipné (veršík, rým). Ak ste serióznejšia firma, môžete to poňať klasickou formou, ale vždy do ponuky práce dajte výzvu. Zareagujú na ňu tí, ktorí sa jej nebudú báť, tí pre ktorých sú výzvy na to, aby sa dosahovali. Napríklad inzerát na Key account managera by mohol vyzerať takto: Výkon tejto pozície je náročný, nakoľko sa jedná o novovytvorenú pozíciu, preto si vyžaduje kandidátov, ktorí už v predchádzajúcej pracovnej činnosti dosiahli preukázateľné výsledky. Veľkou výhodou sú skúsenosti s obchodnými sieťami alebo skúsenosti z pohľadu nákupcu. Jedná sa o rôznorodú prácu, ktorá je postavaná hlavne na budovaní dobrých vzťahov s kľúčovými zákazníkmi. Na druhej strane však poskytuje slobodu organizovania času a stretávanie sa so zaujímavými ľuďmi. Je vhodná pre tých, ktorí sa chcú presadiť a zvládať výzvy, ktoré ich môžu posunúť vpred kariérne aj osobnostne, nakoľko nový KAM bude kľúčovým “hráčom” firmy. V neposlednom rade stojí za zmienku (v prípade výsledkov) aj dobré finančné ohodnotenie.

2. Vždy sa pýtajte na výsledky, ktoré osoba v minulosti dosiahla. Nenechajte sa oklamať výborným výzorom a nacvičeným prejavom. Zisťujte konkrétne veci (pri obchodníkovi plnenie plánu, pri asistentke čo sa jej podarilo konkrétne zlepšiť za obdobie jej pôsobenia, na čo je hrdá, aké výsledky za sebou zanechala). A následne si to preverte referenciou, najlepšie u priameho nadriadeného. Ak sa bude kandidát/ka krútiť a vyhovárať sa, že už tam tie osoby nepracujú a podobne, už aj to je indikátor. Nie príliš pozitívny.

3. Ďalšou vecou, ktorou eliminujete stratu kvalitných ľudí v tíme je to, že nebudete vo firme tolerovať neprodukciu a tých, ktorí robia iba problémy. Možno sa Vám na začiatku môže zdať, že sa firma zrúti, ak takéhoto pracovníka prepustíte. Ale zo skúseností klientov (aj vlastnej) vieme, že to bude presne naopak. Zlepšia sa vzťahy aj nálada vo firme a tento “problém” sa vždy sám, skôr či neskôr, vyrieši. Dobrá produkcia k sebe automaticky “pritiahne” kandidátov, ktorí budú mať na veci rovnaký pohľad.

4. Pracujte na PR (Public relations) firmy. Je veľmi dôležité, ako Vás verejnosť vníma. Nezamieňajte si marketing s PR. Drahé kampane a bilbordy Vám nepomôžu, ak nemáte dobré vzťahy s verejnosťou. Takisto je to overené praxou. A nezabúdajte na to, že každá spoločnosť ma týchto verejností hneď niekoľko. Aký je teda rozdiel? Marketing je to, čo my sami o sebe tvrdíme (máme najkvalitnejšie výrobky na trhu). PR je postavené na tom, čo o nás hovoria druhí (rozhovor v časopise o tom, ako naša firma expandovala, firemná akcia pre zamestnancov a ich rodiny). Samozrejme, ak ste menšia spoločnosť, nemôžete sa rovnať nadnárodným gigantom. Ani platom, ani benefitmi. Ale verte, že sa nájde veľa takých, ktorí budú radšej pracovať pre menšiu rodinnú firmu, ktorá má dobrý účel, atmosféru a poslanie, ako vypĺňať tabuľky v Exceli a chodiť na pravidelné meetingy v obleku. Budujte značku, dajte do pozornosti to, načo ste hrdí. Pokojne aj v inzeráte. Pozitívne PR je aj to, keď dodáte kvalitný výrobok klientovi. Ak sa Vám podarí výrobok dodať v skoršom termíne a bez následnej reklamácie, ešte lepšie! Je to efektívne a lacné. Budujete si konkurenčnú výhodu. Ďalšia vec je interné PR – ktoré súvisí s Vašimi súčasnými zamestnancami. Starajte sa o nich, zaujímajte sa o ich potreby, o to, či sú vo Vašej firme spokojní, PREČO sú v nej spokojní, čo by chceli zlepšiť. Ak ste menšia firma môžete to urobiť prostredníctvom rozhovoru s jednotlivcami, ak Vás už pracuje vo firme niekoľko desiatok, je lepšie urobiť to formou dotazníkov. Čo je dôležité – spätná väzba. Aby zamestnanci videli, že Vás to naozaj zaujíma a že čas, ktorí tomu venovali nebol zbytočný.

To je iba zopár tipov. To najdôležitejšie je na Vás – zmeniť hľadisko, uhol pohľadu a vidieť šance a príležitosti. V prípade akýchkoľvek otázok sa neváhajte obrátiť na tím našich odborných konzultantov.

Veľa šťastia !

Tím Performia

Chceli by ste vedieť kedy presne strácate kontrolu nad situáciou a nad životom?

Som Jairo Pinilla a spolu sa na to pozrieme v septembri!

Váš vlastný a úplný súbor on line nástrojov pre výber zamestnancov a ich rozvoj

Ak sa chcete pri výbere zamestnancov úplne osamostatniť a plne kontrolovať koncepčné budovanie tímu, potom najjednoduchším riešením je vlastniť Performia licencie. V takomto prípade získate prístup k najefektívnejším systémom, ktoré sú na trhu dostupné. Vďaka týmto digitálnym nástrojom budete rýchli, efektívni, ušetríte mnoho času a vyberiete si tých správnych zamestnancov.

Bez ohľadu na veľkosť vašej spoločnosti vždy sú vám k dispozícii vhodné licencie.

Súčasťou licencie Performia je náš celý testovací on-line systém, ktorý obsahuje všetky dotazníky a testy. Pozerá sa na kvalitu kandidátov a ich potenciál. Často býva využívaný aj na personálne audity.

Zatiaľ čo Interspeedia systém je komunikačný nástroj, ktorý počas celého výberového procesu zabezpečí veľmi rýchlu interakciu medzi vami a kandidátmi. Predstavuje vašu priamu linku. Môžete jednoducho ušetriť 55%  alebo aj viac z vašej administratívnej práce a komunikácie súvisiacej s organizáciou pri prijímaní zamestnancov. A čo je ešte dôležitejšie, budete schopní zachytiť tých produktívnych kandidátov, ktorí sú rýchli a ktorí chcú od vás získať rýchlu odpoveď, a preto by ste ich mohli stratiť. S Interspeediou budete rýchli, pričom nestratíte svoju kvalitu.

Urobíme z vás profesionála na výbery zamestnancov a budovanie tímu

Semináre, tréningy a workshopy  vám poskytnú účinné, isté, presné a funkčné rady. Umožnia vám väčšiu kontrolu pri tvorbe vašej personálnej stratégie, nad všetkými časťami výberového procesu vrátane plného porozumenia našim testom, v naštartovaní nováčikov do produkcie a  v neposlednom rade nad ďalším rozvojom vášho personálu a tímu. Vedomosti, ktoré získate, vám ušetria nielen peniaze, ale rovnako vás ušetria od frustrácie a problémov, ktoré vždy nasledujú pri prijatí nevhodnej osoby.

Naučíte sa plne porozumieť najdôležitejším faktorom, ktoré hrajú rolu v  tom, ako odhaliť dlhodobú pridanú hodnotu, ktorú pre vašu spoločnosť jednotliví kandidáti alebo zamestnanci predstavujú, ako zabezpečiť nízku alebo minimálnu fluktuáciu a vyššiu lojalitu a ako vybudovať značku zamestnávateľa.

Prečo konzultácia?

Keď sa pozrieme do slovníka, čo slovo konzultácia znamená,  odpoveďou bude rada odborníka v nejakej oblasti. Konzultant Performie Vám na základe  viac ako 25-ročných praktických skúseností s organizovaním výberových konaní, osobných pohovorov a testovania potenciálu prakticky pre akúkoľvek pracovnú pozíciu v organizácii dokáže poskytnúť odbornú pomoc pri výbere a budovaní tímov.

  • Vieme sa na Vašu firmu pozrieť z nadhľadu, objektívne, bez predsudkov a akýchkoľvek zábran.
  • Vieme zanalyzovať, čo u Vás pri výbere zamestnancov a budovaní produktívneho tímu funguje dobre, ale aj to, čo “nevidíte” alebo neviete vyriešiť, trápi Vás to a brzdí expanziu spoločnosti.
  • Vieme Vám poskytnúť neoceniteľné informácie, ktoré v kombinácii s ostatnými údajmi, ľahko získanými pomocou nášho know-how a on line systémov Performia veľmi uľahčia a zrýchlia Vaše rozhodovanie, týkajúce sa kandidátov alebo  zamestnancov.
  • Vieme identifikovať Vaše problémy a nájsť riešenia a spoločne s Vami ich pretaviť do praxe.
  • Vieme Vám poskytnúť nielen naše služby ušité na mieru, ale v prípade záujmu z Vás urobíme skutočných profesionálov vo výbere zamestnancov a budovaní tímov, ktorí budú mať vďaka konzultantovi vždy istotu, ako ďalej.

Prvá konzultácia zadarmo!

Chcem sa stretnúť