Každý šéf firmy, alebo jeho manažér ľudských zdrojov, musí z času na čas prijať niekoho nového do zamestnania. Ak je firma zdravá a expandujúca, tak by to mal byť kontinuálny proces a výberové konania by mali byť pravidelnou činnosťou pre dosiahnutie skvalitnenia tímu a zvýšenia jeho efektivity a produktivity. Prihláste sa k nám na konzultácie s jedným z našich odborných konzultantov a dostanete odborné rady na to, ako zefektívniť váš tím.
Hasíme keď horí.
Aká je skutočnosť? Na výber zamestnancov nemá nikto nikdy poriadne čas a odkladá to na poslednú chvíľu. Prečo? Zdá sa, že to nie je práve zábavná vec. Veď komu by sa chcelo čítať tie obrovské množstvá rôznorodých žiadostí a životopisov. A okrem toho, veď je toľko inej „dôležitej“ činnosti. Vo firme to ešte nejako funguje a ten XY predsa len niečo urobí a načo sú nám noví. Veď ani nevieme akí budú. Treba ich vybrať, zaškoliť, naučiť, zistiť či sa hodia do tímu a stanú sa vôbec prínosom, budú produkovať? Keď toto čítate, máte svoje vlastné obrázky, prečo sa Vám tak veľmi nechce vyberať nových ľudí? Ale raz to na každého príde – musí sa vybrať nový zamestnanec! Prinášame vám pravidelný prísun praktických rád, na ktoré sa stačí len prihlásiť cez odber našich newsletterov a tým dostanete množstvo kvalitných informácií z oblasti budovania efektívnych tímov.
Trh práce sa zmenil.
To vieme všetci. Ale ako a čo to pre nás znamená? Tá zmena nespočíva len v tom, že ubudli pracovné miesta v celej Európe, vrátili sa tí, čo odišli za prácou do zahraničia, u nás máme opäť veľmi vysokú nezamestnanosť a na každé voľné pracovné miesto sa hlásia desiatky uchádzačov. Sú tu dva dôležité faktory:
A) Média učia ľudí ako sa uchádzať o zamestnanie, učia ich ale klamať. Rady typu: napíšte svoj životopis tak a tak, pri pohovore robte to a to, odpovedajte tak a tak ich učia skryť a skrývať to, akí v skutočnosti sú a na čom im záleží, keď sa uchádzajú o prácu. Ľudia sa už aj tak sa naučili nosiť masky a na pohovoroch Vám nikdy nesedí to isté, čo napokon bude vo Vašej firme.
B) Je tu doba internetu. Pracovné inzeráty z tlačových médií pomaly miznú. Dáte na internetový portál ponuku pracovného miesta a do hodiny máte „naklikaných“ 300 odpovedí.
Chcete niekoho prijať – vyrobili ste si problém.
Či už z nutnosti alebo v dobrom úmysle ste sa rozhodli prijať nového zamestnanca. Vykonali ste všetko podľa najlepšieho svedomia a vedomia. Pripravili ste inzerát, uviedli ste svoju firmu a názov pozície, jej popis, vaše očakávania, príjem a benefity zamestnanca. Ste spokojný. A potom to príde. Začnú sa na Vás valiť množstvá žiadostí. Vy si horko-ťažko niekoho vytipujete, zatelefonujete mu a dotyčná osoba ani nevie o akej práci to hovoríte. Vďaka našim testom dokážete rozoznať, akého človeka chcete prijať do svojho tímu. Čo sa stalo? Je to jednoduché. Táto moderná doba spôsobuje to, že uchádzač „nakliká“ svoju žiadosť na všetky možné inzerované pozície a ani poriadne nevie o čo sa uchádza. Chcete vôbec takúto osobu do svojho tímu? Ja by som nechcel.
Riešenie je na dosah.
Dajme aj my moderné internetové nástroje na svoju stranu a spôsobme to, že uchádzač, kým sa dostane k Vám, musí byť aktívny, musí sa „preklikať“ cez Vaše podmienky a musí si byť vedomý u koho sa uchádza o zamestnanie, na akú pozíciu a s akými požiadavkami. Je tu on-line nástroj systému Interspeedia. Jedným z cieľov a účelov tohto systému je aj dosiahnutie toho, aby boli funkčnou technológiou dodaní správni ľudia na správne miesta rýchlo a spoľahlivo. Nikto, kto sa k Vám hlási neostane bez odpovede a každý vie na čom je.
My vieme, že firmy sú úspešnejšie vďaka organizovanému prijímaniu produktívnych ľudí s potenciálom.
Tím Performia
Späť na všetky články >>