Personálne oddelenie dostáva požiadavku od vedúceho: „Potrebujeme posilu do prevádzky, najlepšie hneď, včera bolo neskoro!”. Následne personálne oddelenie vydáva inzerát, na ktorý dlho nikto nereaguje. Podporíte inzerciu na sociálnych sieťach, každý zamestnanec vie, že firma naberá, stále však neprichádzajú žiadne reakcie. Výber ďalej podporíte aj reklamou v rádiu a po nejakom čase sa konečne začínajú hlásiť prví záujemcovia o pozíciu. Nie je ich toľko, koľko ste dúfali, ale snáď si niekoho vyberiete. Ak máte záujem dostávať pravidelné praktické rady z oblasti budovania úspešných tímov a výberu zamestnancov, neváhajte a prihláste sa na odber našich noviniek.
Podarilo sa! Nový zamestnanec nastupuje. Po koliesku zaúčania sa blíži koniec skúšobnej lehoty a vyzerá to, že sa výber vydaril.
Koniec asi poznáte. Zamestnanec príde tesne pred koncom skúšobnej lehoty a dáva výpoveď. Práca vraj nie je pre neho, nikto sa mu nevenoval, jednoducho si to celé predstavoval trochu inak. A Vy ste opäť na začiatku.
Ako znie naša rada? Pri nástupe nováčika je potrebné počítať s časom na adaptáciu a zaučenie. Nováčikovia, ktorí sú produktívni, chcú pomáhať. Ak nemôžu, cítia sa nevyužití, nemajú z toho dobrý pocit a môžu náhle odísť.
Ako teda presne na to?
- Pripravte si presný harmonogram zaúčania.
- Zoznámte všetkých zamestnancov s novým kolegom.
- V priebehu skúšobnej lehoty kontrolujte, či nováčik správne pochopil svoju pozíciu, čo je jej účelom, aký má byť konečný výsledok jeho práce a či má všetky informácie, ktoré potrebuje pre plnenie svojich povinností.
- Pred koncom skúšobnej lehoty si sadnite a uistite sa, že zaškolenie prebehlo v poriadku, poprípade či je potrebné v nejakej oblasti zjednať nápravu. Zároveň si spoločne naplánujte ďalšie kroky a štúdium.
A ešte jeden taký poznatok: Personalita novým zamestnancom dvere otvára, ale práve vďaka vedúcim vo firme zostávajú. Ak by ste potrebovali poradiť, neváhajte sa ozvať a dohodnete si konzultácie s našim odborným konzultantom.
Tím Performia