Martin Štric
Volám sa Martin Štric. Vyštudoval som strednú elektrotechnickú školu. Po jej ukončení som začal pracovať vo firme môjho otca, ktorý sa venoval maloobchodu. Tam som získal moje prvé skúsenosti s podnikaním. Moje podnikateľské začiatky sú teda spojené predovšetkým s maloobchodom. S rastúcim počtom zamestnancov bolo však potrebné získať vedomosti
s riadením ľudí. V tejto oblasti mi pomohli biznis školenia a konzultácie v spoločnostiach Bussiness Sucsees, HCA, Consult Point a Performia. Doteraz som absolvoval viac ako 50 seminárov a kurzov v rôznych oblastiach výberu zamestnancov, riadenia ľudí a spoločností.
Mohli by ste charakterizovať základné aktivity vašej spoločnosti?
V súčasnosti som výkonným riaditeľom a spolumajiteľom holdingového zoskupenia spoločností, pôsobiacich v oblasti developmentu nehnuteľností, energetiky, cestovného ruchu a maloobchodu, kde momentálne zamestnávame približne 90 pracovníkov.
Ako dlho sa venujete podnikaniu?
Tento pomerne široký podnikateľský záber sa kreoval postupne, takmer 16 rokov. Začínal som maloobchodom, predajom zábavnej pyrotechniky a slnečných okuliarov spolu s bratom Milanom. Potom sme k tomu pridávali aj ďalšie oblasti, akými sú realitná činnosť, development nehnuteľností, voľnočasových parkov a nakoniec aj energetika. Na Slovensku sa momentálne zameriavame hlavne na prípravu a výstavbu realitných projektov v oblasti bývania, gastro služieb a zábavy. Okrem toho sme aktívni aj v Rumunsku a Japonsku, kde pracujeme na udržaní alebo príprave nových energetických projektov v oblasti obnoviteľných zdrojov energie.
Chceli by ste aj vy dostávať praktické rady? Stačí sa prihlásiť a môžete začať budovať svoj profesionálny tím!
>>Chcem dostávať praktické rady<<
S akým zámerom pôsobíte na trhu?
Aj keď ciele sú v každej spoločnosti iné, majú spoločný účel. Chceme vytvoriť niečo zmysluplné, čo sa páči nám a čo pomáha ľuďom k prežitiu. Hľadáme také aktivity, ktoré majú veľký potenciál byť úspešné a realizáciou ktorých zaplníme dieru na trhu. Zároveň si splníme aj vlastné ciele a účely.
Aké sú vaše ďalšie zámery?
Medzi naše aktuálne ciele v rokoch 2016 a 2017 patrí výstavba areálu Gazdovského dvora v Demänovej, ktorá bude pozostávať z koliby, kaviarne, vinárne, pekárne a predajne mäsa a syrov. Ďalej to bude výstavba kúpaliska v Mara Kempingu, ktoré bude stáť priamo na brehu Liptovskej Mary. Je to unikátna poloha, ktorá návštevníkom okrem kúpania umožní vyskúšať si akýkoľvek vodný šport. Spomeniem aj výstavbu rekreačnej osady Demänová Village, v ktorej okrem 35 drevených domov určených na krátkodobý prenájom, vznikne aj hotel s kapacitou 120 postelí, reštauráciou, so službami wellness centra, požičovňou lyží, bicyklov a kongresovým centrom. Ďalej máme v pláne otvoriť sieť predajní pod názvom „KRIVÁŇ Tradičné Slovenské špeciality“. Prvý obchod sa už otvoril a ďalší budeme otvárať ešte tento rok. Sú to predajne, ktoré sa špecializujú na slovenské potraviny. V energetike pripravujeme niekoľko projektov predovšetkým v Japonsku. Sú zamerané na výstavbu fotovoltaických a biomasových elektrární.
Je pre vás definícia zámeru hodnotným ukazovateľom, napríklad aj v oblasti motivácie vašich zamestnancov?
Určite, bez zámeru idú veci omnoho pomalšie. Keď sa však ľudia stotožnia so zámerom projektu, motivuje ich to prekonávať ťažkosti pri jeho dosahovaní. Tiež sa dá jasne vnímať rozdiel vo výsledkoch pracovníkov, ktorí zámer majú a u tých, ktorí ho nemajú. Dnes viem, že za akoukoľvek aktivitou je nápad a ľudia ktorí ho realizujú. Keďže rozsah naších aktivít je veľký, potrebujme veľa schopných a hlavne motivovaných ľudí s veľkou ochotou. Len takí nám pomôžu zrealizovať naše zámery. Takýchto ľudí však nie je ľahké nájsť. Preto pri výbere zamestnancov využívame služby spoločnosti Performia a ich neobmedzenú licenciu s celým rozsahom dotazníkov a testov. Zároveň sa pravidelne zúčastňujeme na ich odborných seminároch, ktoré sú zamerané nielen na personalistiku, ale aj etablovanie nových zamestnancov a budovanie tímu.
Akú formu motivácie používate?
Ľudia, ktorí majú výsledky, postupujú na vyššie pozície a dôležitejšie projekty. Platíme im profesné vzdelávanie a venujeme sa im osobne. A sú aj takí, ktorých vnímame skôr ako partnerov a nie pracovníkov. Hlavne im ponúkame možnosť realizovať sa a získať pri tom skúsenosti v danej oblasti.
Ako dlho spolupracujete s firmou Performia, čo vás k tomu viedlo?
So spoločnosťou Performia spolupracujem už viac ako 10 rokov. Priviedli nás k tomu výsledky. Jednoducho máme dobré skúsenosti s výberom pracovníkov za pomoci služieb a nástrojov, ktoré spoločnosť Performia ponúka. Šetria nám čas, peniaze a pozornosť. Pri nábore nových pracovníkov, ako aj pri následnej práci s nimi, využívame plnú škálu testov, ktoré sú nám pri multilicencii prístupné.
Zúčastňujete sa výberového konania zamestnancov?
Osobne sa zúčastňujem na pohovoroch s tými kandidátmi, ktorí budú pracovať priamo podo mnou. Alebo v prípade, ak rozbiehame akýkoľvek pilotný projekt. Preferujem osobnosti, ktoré sú jasne zamerané na OUTFLOW motiváciu, pretože som toho názoru, že iba týmto osobám sa má význam venovať. Osoby zamerané na INFLOW ma ešte nikdy pozitívne neprekvapili.
Aký je váš názor na produkt Personálny audit vo firme? Využili ste túto ponuku firmy Performia?
Je to skvelý produkt, pretože vám prinesie pohľad profesionála na jednotlivých pracovníkov. Nie je ovplyvnený vzťahmi a tým, čo ste s daným pracovníkom absolvovali. Zároveň viete, s kým sa dá do budúcnosti počítať a s kým nie. Určite ho môžem všetkým len odporúčať.
Čo vás osobne najviac motivuje?
Mojou motiváciou je tvorenie v oblastiach, ktoré zlepšujú prostredie v ktorom žijeme a ktoré prinášajú radosť a úsmev naších zákazníkov. Tvorenie na zmysluplných projektoch. Nesmierne rád vytváram budúcnosť a dosiahnuté úspechy sú tým motorom, ktorý ma ženie vpred. Tí, čo ma poznajú vedia, o čom rozprávam. Takmer nepoznám slová „nedá sa“, čo mi samozrejme prináša nemalé množstvo problémov, ktoré následne musím zvládať.
„Nesmierne rád vytváram budúcnosť a dosiahnuté úspechy sú tým motorom, ktorý ma ženie vpred.“
Martin Štric
SLOVAK PROPERTY GROUP, a. s.