Niekedy sa stretávame so šéfmi a personalistami, ktorí dávajú prednosť pred inými tým uchádzačom, ktorí sú im sympatickí. Jednoducho chcú toho, kto pôsobí skvelo, pretože sa s ním dobre cítia.
Na tému „sympatia – dôležitá časť úspechu pri pohovore” nájdete na internete množstvo článkov. Rovnako tak aj a šikovných uchádzačov, ktorí a aj vďaka nim vedia, že keď na vás dobre zapôsobia, budú to mať vo vrecku. Ak máte záujem dostávať pravidelné praktické rady z oblasti budovania úspešných tímov a výberu zamestnancov, neváhajte a prihláste sa na odber našich noviniek.
Áno, sympatie sú určite dôležité, ale nemala by to byť jediná vec, ktorá by vás mala zaujať. Vyberáme si totiž zamestnanca, nie partnera. Zamestnanec by mal byť človek, ktorý rád pracuje a svoju pozornosť vkladá do pracovných činností. Sympatickí uchádzači naopak nie zriedka vkladajú svoju pozornosť do toho, aby zapôsobili a nevenujú toľko pozornosti pracovným činnostiam. Skôr iba pekným vzťahom.
A tak sa vám môže stať, že prijmete sympatickú osobu, ktorá si rozumie s ostatnými členmi tímu, ale svoju prácu vôbec nerobí.
Naša rada k tomu znie…
Pokiaľ vám je uchádzač sympatický, zbystrite, a o to dôraznejšie sa pýtajte, čo za ním v práci bolo vidieť. Získajte fakty ohľadom jeho produkcie a upriamte pozornosť na presné informácie o jeho výsledkoch. Aký dopad mala jeho práca? Čo za ním v spoločnosti zostalo?
Pre výber správneho človeka do vašej firmy je dôležité, aby pracoval rád a bolo za ním aj niečo vidieť. A bonusom bude, ak ešte dokáže byť aj sympatický. Pokiaľ je to naopak, prijmete človeka, ktorý vás bude stáť veľmi veľa peňazí a za ktorého budú pracovať iní. Ak by ste potrebovali poradiť, neváhajte sa ozvať a dohodnete si konzultácie s našim odborným konzultantom.
Želáme mám, aby ste na pohovoroch mali čo najviac šikovných ľudí s výsledkami.
S pozdravom
Tím Performia