Dobre poznáte túto vetu? Potom Vás možno bude zaujímať, prečo by ste ju mali na pohovoroch používať čo najmenej.
Pri personálnej analýze u klienta, kde sme zisťovali slabé miesta jeho prijímacieho procesu, sme sa v určitý moment dopátrali k tomu, že sa na pohovore pýta na hypotetické otázky. Patrí medzi ne napríklad: „Čo by ste robili, keby vás šéf nadmerne kontroloval?” Alebo „Čo by ste robili, keby ste v práci museli zostať dlhšie?” A veľa ďalších.
Úplne chápeme, kam tým klient mieril. Chcel sa nejako dopátrať, ako bude nový kolega na túto situáciu potenciálne reagovať. Bohužiaľ, takéto otázky sú viac naháňačkou za správnou odpoveďou, akoby nám povedali niečo hodnotné. Ak máte záujem dostávať pravidelné praktické rady z oblasti budovania úspešných tímov a výberu zamestnancov, neváhajte a prihláste sa na odber našich noviniek. To, čo nám prezradí najviac, sú aktivity danej osoby v minulosti. Človek je totiž tvor, ktorý má tendenciu veci opakovať (v dobrom aj zlom slova zmysle).
Naša praktická rada: Zaujíma vás, či dotyčný nemá problém s nadčasmi? Spýtajte sa na to prostredníctvom referencií u predošlých zamestnávateľov. Čím konkrétnejšie otázky kladiete, tím presnejšie odpovede dostanete. Môžete sa tak dozvedieť všetko to, čo naozaj potrebujete.
PS: Dokázať správne viesť pohovor a overovať referencie by mala byť základná zručnosť každého vedúceho pracovníka. A je jedno, či prijíma jedného človeka za rok alebo za týždeň. Ochraňujte svoj tím, ktorý tak ťažko každodenne budujete. Ak by ste potrebovali poradiť, neváhajte sa ozvať a dohodnete si konzultácie s našim odborným konzultantom.
Tím Performia