Praktické rady
Manažér ľudských zdrojov a jeho moc
HR, ľudské zdroje, personalista, personálny šéf … je jedno, ako to nazveme. Podstatné je uvedomenie, čo tento človek všetko ovplyvňuje. Kto si myslí, že to je majster náborovej a pracovno-právnej agendy, chce po svojom personalistovi veľmi málo. Ak máte záujem dostávať pravidelné praktické rady z oblasti budovania úspešných tímov a výberu zamestnancov, neváhajte a prihláste
Zdieľané pracovné miesta
Kovidová doba nám ukázala, že home office sa dá uplatniť pri viacerých pozíciách, než sme si mysleli. Vzhľadom k okolnostiam, boli firmy do veľkej miery donútené prejsť na tento štýl práce bez ohľadu na to, či sa im to páči, alebo nie. Ak máte záujem dostávať pravidelné praktické rady z oblasti budovania úspešných tímov a
Odchádzajú Vám ľudia v skúšobnej lehote? Zmeňte to!
Personálne oddelenie dostáva požiadavku od vedúceho: „Potrebujeme posilu do prevádzky, najlepšie hneď, včera bolo neskoro!”. Následne personálne oddelenie vydáva inzerát, na ktorý dlho nikto nereaguje. Podporíte inzerciu na sociálnych sieťach, každý zamestnanec vie, že firma naberá, stále však neprichádzajú žiadne reakcie. Výber ďalej podporíte aj reklamou v rádiu a po nejakom čase sa konečne začínajú
Odmietač: Ako ho získať na svoju stranu?
Dnešnou témou je ODMIETAČ. Koho tým myslíme? Človeka, ktorý má potenciál robiť dobrú prácu, ale musí chcieť. Keď chce, dokáže naozaj pomôcť a vie vyriešiť niečo zásadné. Dôležité slovo je u neho práve „chcenie”. Častokrát totiž nechce urobiť nič naviac, odmieta čokoľvek, čo presne nezodpovedá jeho pracovnej pozícii, veľmi rád používa výhovorky v zmysle „to
Nechcete prísť o šikovných ľudí? Počúvajte ich
Sme známi tým, že pomáhame firmám nájsť si do tímu produktívnych a ochotných ľudí, pretože to je základ fungujúcej firmy. Viacmenej aj produktívni ľudia môžu veci vidieť iba z jedného uhla pohľadu a nemusia vždy súhlasiť s Vašim názorom, názorom kolegu, ostatných v tíme či svojho nadriadeného. Prečo to tak je a ako s tým
Sebavzdelávanie zamestnancov. Ako a prečo ich v tom podporiť?
Nie jeden konateľ, riaditeľ alebo manažér premýšľa, akú akciu urobiť, aby pozitívne podporil budúcnosť firmy. Prijať nového človeka do tímu, vytvoriť nový produkt, kúpiť nový stroj a tak ďalej. Mať niečo nové je spojené so znalosťou, poznaním a vzdelávaním. Ak máte záujem dostávať pravidelné praktické rady z oblasti budovania úspešných tímov a výberu zamestnancov, neváhajte
Ako mať dobré vzťahy na pracovisku
Prvým krokom, ako prispieť k dobrým vzťahom na pracovisku, je definovanie hodnotných výsledkov práce jednotlivých zamestnancov. Kompromisy v tomto ohľade sú neprijateľné. Rodinné väzby, zásluhy z ďalekej minulosti, ani osobné známosti nesmú zatieniť zdravý rozum. Ak máte záujem dostávať pravidelné praktické rady z oblasti budovania úspešných tímov a výberu zamestnancov, neváhajte a prihláste sa na
Viete využiť potenciál vašich zamestnancov?
Určite sa vám už niekedy stalo, že ste chceli posunúť človeka na nové miesto, pretože ste cítili, že má potenciál. Avšak nezafungovalo to. Presne tak to vyzeralo u jedného z našich klientov. Urobil z veľmi dobrej a schopnej obchodníčky manažérku obchodného tímu, pretože mala veľké skúsenosti a on videl, že ich dokáže veľmi dobre odovzdávať.
Čaká Vás povýšenie? Pozerajte sa správne
Šéf jednej firmy s päťdesiatimi zamestnancami sa rozhodol, že tým, ktorí boli vo firme dlhšie (viac ako 10 rokov), zvýši mzdu, dá im možnosť rásť a vytvorí im nové výzvy. Tých najlepších povýšil na vedúce pozície. Prezentoval im pozitíva daného postu a pridelil im ho. Bohužiaľ, toto všetko urobil bez toho, aby preskúmal, či sa
Nezabudnite odmeniť šikovných!
Aj keď sa to už posúva k lepšiemu, stále majú manažéri niekedy tendenciu brať to, že ich ľudia pracujú a majú dobré výsledky, ako samozrejmosť. Sú za to predsa platení. To určite áno, ale taktiež vieme, že ľudia potrebujú pozornosť svojho manažéra, chcú dostať spätnú väzbu na svoje výsledky a pôsobenie vo firme. Veľmi často